Ovari Dibuang Kerana Makan Produk Shaklee? AMARAN KERAS : Baca Sehingga Habis!!!

Memetik kisah Puan Nur Farina binti Abdullah yang kami kongsikan beberapa hari lepas , baru-baru ini telah dibuang ovari kerana makan supplemen dan turut dikaitkan dengan produk Shaklee gara-gara status beliau seperti berikut.





Betulkah Shaklee Punca Kehilangan Ovari Beliau?

Bagaimanapun, di dalam komen-komen beliau ada mengatakan bahawa beliau TIDAK MENGAMBIL SEBARANG SUPLEMEN SEPERTI DINYATAKAN DALAM STATUS BELIAU (Termasuk SHAKLEE), tetapi hanya mengambil kira pendapat doktor yang disampaikan secara rambang.

*Disclaimer : PUAN FARINA TIDAK PERNAH SEKALIPUN MENUDUH SEBARANG PRODUK SEBAGAI PUNCA PENYAKITNYA.

 
Komen Nur Farina Dalam akaun Facebook milik beliau


Shaklee Bukan Punca
Oleh hal yang demikian, sejujurnya dari pihak Shaklee sendiri pernah memaklumkan kepada umum, sekiranya terdapat masalah kesihatan yang disyaki berpunca dari produk Shaklee, laporkan segera kepada syarikat supaya tindakan boleh diambil. Sekiranya dakwaan adalah benar, pihak syarikat juga boleh bertindak menarik balik produk supaya tidak membahayakan orang lain.

GLA Shaklee Penyebab Cyst?
Anda masih ingat kisah Cikgu Mary yang mendakwa GLA punca masalah kesihatan beliau? Pihak Shaklee sendiri telah berurusan terus dengan beliau dan menawarkan khidmat pemeriksaan kesihatan menyeluruh bagi membantu beliau dengan masalah kesihatan tersebut namun tiada bukti mengatakan ianya benar. Tambahan pula Cikgu Mary telah mengamalkan beberapa jenis produk kurus yang lain sebelum kejadian dan turut diambil bersama-sama produk Shaklee.
Siapakah DUTA PRODUK Shaklee?
Semenjak pusat penyelidikan Shaklee diwujudkan dari tahun 1956, Shaklee belum pernah melantik mana-mana individu sebagai DUTA PRODUK. Bagaimanapun, kisah-kisah pejuang sakit kanser yang pulih selepas mengamalkan produk Shaklee adalah daripada pengalaman mereka sendiri dan bukannya dilantik atau ditaja oleh Shaklee bagi melariskan sesuatu produk.
SHAKLEE TIADA DUTA PRODUK!
Selamatkah Saya Ambil Produk Shaklee?
Secara amnya, semua benda di dalam dunia ini kenalah diambil secara seimbang, bukannya berlebih-lebihan.
Kalau makan buah-buahan terlalu banyak, nanti cirit birit.
Terlalu banyak makan makanan laut, nanti kolestrol tinggi.
Terlalu banyak makan protein, berat untuk buah pinggang.
Terlebih minum air masak pun boleh mengakibatkan keracunan air!
Dan banyak lagi yang perlu kita seimbangkan kalau nak disenaraikan satu persatu.

Saya sebagai penjual Shaklee turut amalkan pemakanan sunnah, turut minum Teh Kombucha (atau dikenali sebagai cendawan mekah, mud-mud atau scoby), turut minum susu kambing jenama IbuSuri. Bagaimanapun, semua itu diambil secara berpada-pada dan yang paling utama, SEMUA ITU SAYA AMBIL UNTUK MENJAGA KESIHATAN.

So Chill ya kawan-kawan! Jangan susah hati sangat bila dah baca ni tau!

Sumber : Kembalimencarisolusi



0 Response to "Ovari Dibuang Kerana Makan Produk Shaklee? AMARAN KERAS : Baca Sehingga Habis!!!"

Post a Comment