Video viral: Cikgu tengking budak sekolah rendah


Cikgu tengking budak sekolah rendah sampai tak ingat dunia. Sampai nak keluar anak tekak gamaknya. Adakah ini cara pembelajaran yang dianjurkan oleh Kementerian Pendidikan? Atau adakah ini salau satu kaedah psikologi pendidikan yang cikgu ini belajar semasa di maktab atau universiti? Pastinya tidak.


Pemuat naik video ini, En Mohd Fairuzi Shah Gee, memberikan komen demikian:

Dah kenapa dgn cikgu ni nak
Marah2 dan tengking budak
Sekolah sampai mcm ni..!!!

P/s Tolong hormat budak2 sekolah
Jangan perlaku sampai mcm ini..!!!
Dan seperti biasa, jika ada sesuatu perlakuan yang negatif atau tidak wajar dikongsikan di laman sosial seperti ini, para netizen akan mengutuk, mencaci dan pelbagai komen untuk menyatakan protes dan pendapat masing-masing.



Komen salah seorang netizen yang agak menarik adalah daripada Sarah Asyikin berbunyi:

Budak2 mentaliti nya lain, tidak perlu di tengking bila mengajar mereka.. kalau salah cuma rotan ala kadar je, kalau budak sekolah menengah rotan kuat sikit, itu lebih tegas dan kanak2 akan lebih takut buat kesilapan tapi masih menghormati cikgu. Bila tengking macam ni, budak2 benci cikgu, bila dah benci macam mana ilmu nak masuk.



Dah kenapa dgn cikgu ni nakMarah2 dan tengking budakSekolah sampai mcm ni..!!! (Part 1)P/s Tolong hormat budak2 sekolah Jangan perlaku sampai mcm ini..!!!

0 Response to "Video viral: Cikgu tengking budak sekolah rendah"

Post a Comment